Tiesību iegūšanas ABC jeb pirmais brauciens ar KIA jau rudenī

Kiaforum sadarbībā ar autoskolu Presto https://presto.lv/riga šajā rakstā atbildēs uz vasaras karsto jautājumu - kā no kājāmgājēja kļūt par KIA vadītāju? Tiem, kas vēl tikai domā par tiesību iegūšanu, autoskola ir neapzināta teritorija - tomēr tāpat kā citās sfērās, arī šeit vislabāk veicas tiem, kas izprot procesu un apzinās, kas tiek sagaidīts, kādos termiņos un kādas priekšrocības izmantot. Tāpat kā no punkta A uz punktu B var doties vai nu pa apvedceļu, vai arī izmantot galveno, tāpat arī pie tiesībām kabatā var tikt daudz ātrāk kā liekas… Jāzina tikai, kur atrodas īsākais ceļš!

Par to vairāk arī šajā rakstā - Presto autoskola atklās 5 pieturas punktus maršrutā, kurus savienojot, iezīmēsim kursu caur šķietami tik biezajiem autoskolas džungļiem. Kā jau ar visu jauno un neiepazīto - vai nu varam paši meklēt neiestaigātas takas, kas prasīs vairāk laika un finanses, vai arī - laicīgi sagatavoties jaunajam piedzīvojumam un iegūt tik nepieciešamos orientierus. Ceram, ka lasītājiem tas noderēs gluži kā kompass - tiesību iegūšanas ABC.

Kas jāņem ceļa somā?

Kā jebkurā ceļojumā, arī ceļojumā, kas ved pretim tiesībām, viss sākas ar čemodāna satura pārdomāšanu. Kad jau ceļa vējš svilpos ausīs, tas, kurš pratis paredzēt potenciālos riskus, izvairīsies no nepatīkamiem starpgadījumiem.

Somā jāpaglabā savs spēka batoniņš - laicīga lietu kārtošana. Tas ļaus uzkrāt vajadzīgo enerģiju tālākajam ceļam un to lieki netērēt, kā arī aiztaupīs milzums “guļošo policistu”, kas citādi neizbēgami liktu samazināt tiesību iegūšanas ātrumu. Un arī te, gluži kā lidojot, būs vajadzīga sava pase.

Pirmais spēka batoniņš - ieplānot laiku pirmās palīdzības kursiem. Vēlams iegūt apliecību par kursu iziešanu vēl pirms teorijas nodarbību sākšanas. Ja tas palaists garām - pēc iespējas ātrāk paralēli teorijai. Kāpēc tas ir tik svarīgi? Tāpēc, ka bez šīs apliecības arī teorijas eksāmenu kārtot nebūs iespējams - pie tā kursants netiek pielaists, kamēr nav iegūta apliecība. Dzelzs jākaļ kamēr karsta - vislabākie rezultāti ir testu kārtojot tūlīt pēc teorijas cikla noslēguma. Bet atlikti pirmās palīdzības kursi nozīmē arī teorijas testa atlikšanu.

Ceļojumā parasti ņemam līdzi arī pasi - šajā ceļojumā par pasi sauc medicīnas izziņu. Bez šīs izziņas kursants nav tiesīgs sēsties pie stūres. To obligāti jāiegūst vēl pirms braukšanas nodarbībām, vislabāk, ja līdz 1. teorijas klasei. Presto mājaslapā var reģistrēties tās saņemšanai - filiāles ir Rīgā, Daugavpilī un Liepājā. Turklāt tas būs lētāk kā poliklīnikās un arī rindās jāgaida nebūs.

Otrais spēka batoniņš - laicīga braukšanas mācību atļaujas jeb balto tiesību izņemšana. Ja pirmais spēka batoniņš piešķīra jaudu, lai veiksmīgi un ātrāk nokārtotu teorijas eksāmenu, tad otrais spēka batoniņš ir priekšnosacījums, lai veiksmīgi klātos braukšanas nodarbībās. Kad iegūta medicīniskā izziņa, jādodas uz CSDD pēc baltajām tiesībām. Turpmāk tām vienmēr jābūt līdzi, tāpat kā iegūstot tiesības, līdzi jābūt vadītāja apliecībai. Ja tās nebūs, nauda par vadīšanas nodarbību būs teju kā izkaisīta vējā - instruktors nebūs tiesīgs vadīt nodarbību.

Kā labi startēt?

Tāpat kā ceļojumā varam doties ar kājām, KIA, lidmašīnu vai mūsdienās pat kosmosa raķeti, tāpat arī ceļā pie tiesībām varam izmantot mācību metodes, kas vai nu mācību procesu uz priekšu vedīs gluži kā divplāksnis, vai arī ļau attīstīt ātrumu, kas galamērķī aizvedīs ar kārtīgu dzinējspēku. Būtisks priekšnosacījums ir autoskolas izvēle - jo tās piedāvātie līguma nosacījumi, izvēles iespējas un instruktoru pieejamība būs vieni no galvenajiem aspektiem, kas ietekmēs mācību garumu. Jo ierobežotākas audzēkņa tiesības, jo lēnāks pārvietošanās ātrums - un vadītāja apliecība tad būs tik pat neaizsniedzama kā Mēness uz velosipēda.

Presto aicina rūpīgi izvēlēties īsto autoskolu, pārliecinoties, ka tā piedāvā labākos priekšnosacījumus, lai mērķi par vadītāja apliecības iegūšanu sasniegtu veiksmīgāk. Kopumā izvēle jāizdara par labu vienai no vairāk kā 200 autoskolām Latvijā. Zemais starts būs CSDD statistikas iepazīšana - kuras autoskolas kursanti teorijas un braukšanas eksāmenus nokārto ar augstāku veiksmes procentu?

Presto pārliecinoši jau vairāku gadu garumā lielo autoskolu vidū ieņem līdera pozīcijas. Un autoskola ir pārliecināta, ka tam par pamatu ir pārdomātais mācību modelis, kas neseko iesīkstējušiem nozares standartiem, bet gan piedāvā kursantam ērtāku, inovatīvāku, modernāku un daudzpusīgāku mācību procesu.

Tāpēc starta pozīcija kartē, kur atzīmēts ceļš pie tiesībām, ir labākās mācību vietas izvēle.

Instruktoru maiņas punkts

Presto mācību modelis paredz iespēju brīvi mainīt instruktorus - nekādu paskaidrojumu vai iesniegumu! Kaut katrā nodarbībā iespējams braukt pie cita! Tas dod būtiskas priekšrocības attiecībā pret citu autoskolu kursantiem, kas pēc līguma piesaistīti 1 noteiktam instruktoram. Kāpēc?

Ja personība, pasniegšanas veids vai noteikti instruktora ieradumi nav pieņemami, tas nekļūst par klupšanas akmeni, kas apgrūtina skaisto tiesību iegūšanas ceļojumu, pārvēršot to teju pārgājienā pa elli. Tomēr ellišķīgu stāstu par sadarbību ar instruktoriem diemžēl netrūkst - cik gan daudz nav dzirdēts par to, ka apmācību process tiek vilkts garumā, bet braukšanas prasmes kā neuzlabojas, tā neuzlabojas? Lai nekļūtu par vienu no šo ellišķīgo stāstu varoņiem, laicīga instruktora nomaiņa neapmierinātības gadījumā ir ļoti nozīmīga - tā būs gluži kā tukšās bākas uzpildīšana. Un zināms, ka ceļojumos bez degvielas neiztikt!

Turklāt instruktoru maiņa ir vēlama arī gadījumā, ja viss apmierina. Šāda pārmaiņa palīdzēs stiprināt psiholoģisko sagatavotību CSDD eksāmenam, vēl pirms eksāmena izdzīvojot situāciju, kad braukšanas prasmes vērtē kāds no malas. Ja pirmā instruktoru maiņas pieredze ir pašā eksāmenā, nestandarta situācijā var rasties papildus stress. Turklāt instruktors no malas arī bieži vien pamanīs un uzrādīs kādas nianses, kas nav noslīpētas nodarbībās. Katram instruktoram var būt sava vājā vieta - ja kaut ko nebūs izdevies pienācīgi un saprotami paskaidrot, šo “aklo punktu” palīdzēs aizpildīt jaunā instruktora vērtējums.

Auto maiņas punkts

Vienlaikus ar instruktoru nomaiņu būs iespējams nomainīt arī auto. Un kāpēc starp instruktoriem neuzmeklēt arī kādu, kas brauc ar KIA?

Mācīties braukt dažādos automobiļos nepieciešams galvenokārt 2 iemeslu dēļ. Pirmkārt, figūru laukumā uzdevumus izpildīt jāprot ar 3 dažādu marku automašīnām - Golf 7, Audi A3 un BMW. Kāds no šiem modeļiem izlozes kārtībā arī tiks piešķirts CSDD eksāmenā. Ja nebūs zināmas atšķirības, kurām jāpievērš uzmanība, diemžēl tālāk par figūru laukumu kursantam tikt arī neizdosies. Sliktākajā gadījumā pat neizdosies izbraukt no CSDD stāvvietas - atpakaļgaitas pārslēgšana BMW, piemēram, tehniski atšķiras no Golf. Un ja roka šādās tehniskās nianšu atšķirībās nav ietrenējusies, sajūta eksāmena dienā būs teju kā pirmo reizi sēžot pie stūres!

Kas nosaka ceļojuma ātrumu?

Ja ātrāk gribas sasniegt ceļojuma galamērķi - tiesību izsniegšanu CSDD, jāievēro noteikts režīms. Kad būs laiks, tad braukšu - tas jau būs sapnis un nevis plāns. Lai apzinātos, cik ilgu laiku prasīs tiesību iegūšana, vispirms jāizsver, cik bieži būs iespējams apmeklēt braukšanas nodarbības. Vidēji (neatkarīgi no vecuma) vajadzīgas 30 - 40 vadīšanas nodarbības. CSDD mājaslapā arī tiek piedāvāta formula, kas ļauj noteikt vajadzīgo nodarbību skaitu - savam gadu skaitam pieskaitot 10.

Ieplānojot 3-4 nodarbības nedēļā, vidējās prognozes liecina, ka 3 mēnešu laikā būs iziets vajadzīgais nodarbību skaits un pilnveidotas braukšanas prasmes, lai jau varētu doties kārtot eksāmenu CSDD.

Šis plāna punkts maršrutā paredz regulāru nodarbību plānošanu un laiku rezervēšanu pie instruktoriem. Vadmotīvs ir pavisam vienkāršs - jo biežāk brauksi, jo ātrāk iegūsi tiesības!

Tavs izpletnis - Tavs ABC!

Mesties nezināmajā ir skaisti un biedējoši. Tomēr, ja esi sagatavojies un tev ir, uz ko paļauties - tas drīzāk ir aizraujoši! Un tieši tāds arī ir tiesību iegūšanas process - tas ir piedzīvojums, kas arī nākotnē pavērs virkni jaunu piedzīvojumu! Lasītājiem Kiaforum vēlas novēlēt, lai autoskolas ABC ir gluži kā izpletnis - lai šie plāna punkti un vadlīnijas ir kā aukliņa, kuru paraujot, no kritiena nezināmajā tas kļūst par pārredzamu lidojumu.

Šis plāns arī atbild uz karsto vasaras jautājumu, kā no kājāmgājēja kļūt par KIA vadītāju. Līgumu iespējams parakstīt presto.lv mājaslapā - uzsāc mācības vasarā un zelta rudeni Siguldā šogad brauc apskatīt jau ar savu personīgo auto!

LV / Kia
Pievienot komentāru

Atstājiet savu komentāru

Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив