Jaunais Kia Sorento: pirmie iespaidi
Nākamgad pārdošanā nonākas jaunais Kia Sorento – viens nopēdējiem apvidus auto, kas savas bezceļa spējas upurējis labākam gaitaskomfortam uz ceļa. Tēlaini izsakoties – jaunais Kia Sorento ir nomainījismakšķernieka gumijniekus, un brezenta jaku pret lietišķu uzvalku.
Līdz šim izmantotajai rāmja konstrukcijai Kia ir teikušiardievas – tā vietā nāk viengabalainavirsbūves konstrukcija un jauna piekare, lai nodrošinātu pieklājīgākas manieresuz šosejas. Starp citu, jaunā Kia Sorento platformas un pilnpiedziņas sistēmasdonors ir Kia mātes kompānijas Hyundai ražotais Santa Fe. Tomēr tieši Sorentopirmais iegūs jauno Dienvidkorejas autoražotāju grupas 2,2 litru dīzeļdzinējuun sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Citu jauninājumu vidū jāmin iespēja izvēlēties Sorento ar septiņāmsēdvietām, kā arī plašu komforta aprīkojumu.
Dinamika un degvielas ekonomija
Ar 197 ZS un 435 Nm lielu griezes momentu jaunais KiaSorento dīzeļdzinējs attīsta lielāku jaudu nekā šībrīža 2,5 litru agregāts. Līdz100 km/h tas ieskrienas 9,4 sekundēs. Turklāt, neņemot vērā nosacītu rūkšanupaātrinājumā, vienmērīgi braucot tas ir kluss. Īpaši jāuzslavē automātiskā pārnesumkārba –lai gan „garais” sestais pārnesums nozīmē, ka tai nākas strauji pārslēgties uzzemāku pārnesumu, ja uz šosejas izlemjat kādu apdzīt.
Degvielas ekonomija (vidēji 6,5 litri uz 100 km) ir kļuvusi labāka,pateicoties Sorento virsbūves aerodinamikas uzlabojumiem un ievērojamam svarasamazinājumam. Tiesa gan – līdz ar to mazāka kļuvusi vilktspēja. Tomēr tas diezvai satrauks lielāko daļu pircēju, kas pārsvarā savu Sorento dzenās pa pilsētuun lielveikalu stāvlaukumiem, retu reizi pārvarot kādu grants ceļu laukos. Daudzpatīkamāks ieguvums ir labāka vadāmība un stabilitāte uz ceļa. Uzreiz ganjāatzīst – lai arī Kia inženieri ir kārtīgi pastrādājuši, lai auto līdzinātos Eiropasparaugiem, stūres reakcijas vēl joprojām ir joma, kur ir ko uzlabot.
Salons
Salona apdarē joprojām plaši izmantota klasiskā korejiešu plastmasa,taču tā ir augstvērtīgāka, turklāt kopējais interjera iekārtojums ir nevainojumsun sēdekļi – vienkārši lieliski. JaunaisKia Sorento ir arī plašāks nekā tā priekštecis – pat septiņvietīgajā versijā abāsaizmugurējās sēdvietās var iesēsties pieauguši cilvēki – tiesa gan, iekāpšanaun izkāpšana no turienes nav tik vienkārša. Piecvietīgā versija ir daudzpraktiskāka.
Spriedums
Tas ir tīri pievilcīgs auto un trīs zvaigžņu vērtējums šajā stadijā nozīmē viento, ka mēs vēl nezinām cik tas maksās Latvijā un kādas būs aprīkojumaspecifikācijas. Ja cena būs pareiza un bāzes aprīkojums – labs, vērtējumsnoteikti varētu būt četras zvaigznes no piecām. Potenciāls šim auto ir.
https://www.whatcar.lv/auto-zinas-raksts/1797/jaunais-kia-sorento-pirmie-iespaidi
Komentāri 5